Liečba

Prinášame Vám konzervatívnu liečbu najmodernejšou fyzikálnou terapiou - prístroj BTL SUPER INDUCTIVE SYSTEM.

Tento inovatívny prístroj vlastní iba 5 kliník na Slovensku.

Fyzikálna terapia

BTL SUPER INDUCTIV SYSTEM

• Princíp systému je založený na interakcii medzi elektromagnetickým poľom s vysokou intenzitou a ľudským telom
  • Terapia nebolí, pacient cíti svalovú kontrakciu a jemné brnenie
  • Hlavným princípom účinku je zlepšenie prekrvenia postihnutého tkaniva, čím dochádza k zlepšeniu jeho metabolizmu a regenerácie. Tiež znižuje bolesť blokovaním bolesti priamo na nerve alebo podporou tvorby endorfínov v tele
  • Uľavuje od akútnych a chronických bolestí svalov, kĺbov, chrbtice a medzistavcových platničiek
  • Podporuje hojenie zlomením,  tvorbu cievneho a neskôr chrupavkovitého svalu
  • Pomáha pri liečení rôznych diagnóz ako napr. syndróm karpálneho tunela, zamrznuté rameno, tenisový lakeť, koxatróza, gonatróza, hernia disku, lumbalgia, cerviko-kraniálny syndróm

Prístroj má preukázateľné účinky

• Vo vedeckej štúdii až 87% účastníkov potvrdilo zmiernenie bolesti po niekoľkých aplikáciach týmto prístrojom.
  • Rameno stroja je voľne nastaviteľné v troch kĺboch, preto je možné ho využiť na takmer každej partii ľudského tela.

• Fyzikálna terapia je výborny doplnkový prostriedok na odstránenie samotnej bolesti alebo príčiny bolesti. Ak to obohatíme s prácou fyzioterapeuta alebo silovo-kondičného trénera, pracujeme na tom, aby sa bolesti opäť nevrátili.

Lokálna kryoterapia

Ďalšou liečebnou metódou je lokálna kryoterapia (kryofén). Je to ideálna voľba na poranené koleno, zápästie, rameno, členok alebo lakeť. Aplikovaná teplota -130° ma pozitívny účinok či už sa jedná o podvrtnutia, pomliaždeniny alebo narazenia. Jej účinnosť je vynikajúca, má okamžitý analgetický efekt, tlmí bolesť a chlad priaznivo pôsobí na podstatne rýchlejšiu regeneráciu poškodených tkanív.

• Aplikácia veľmi nízkej teploty (-130°C)
  • Využíva sa na lokálne miesto po dobu 3 min.
  • Výrazne pôsobí proti zápalom
  • Znižuje opuchy po zranení, narazení alebo po operácií kĺbov
  • Vhodná aplikácia na bolesti členku, kolena a ramena
  • Okamžitý analgetický účinok
  • Znižuje starnutie pokožky

Rehabilitácia

Účinky vyššie spomenutých konzervatívnych terapií sa znásobujú v kombinácii s profesionálnou rehabilitáciou.

Po vykonaní presnej diagnostiky a presne stanovenému druhu liečby, je pacientovi nastavený šitý na mieru rehabilitačný plán, ktorý mu v krátkom čase pomôže odstrániť daný problém. Rehabilitácia je vedená našim skúseným realizačným tímom, ktorý je tvorený  fyzioterapeutmi alebo kineziológmi, ktorí sa individuálne a profesionálne venujú každému pacientovi. Využívajú sa pritom najmodernejšie a ojedinelé rehabilitačné metódy a fyzikálna terapia.

• IASTM Terapia - nástroje FASCIQ® IASTM (nástroje na mobilizáciu mäkkých tkanív) sú vyrobené z vysokokvalitnej chirurgickej SS (nehrdzavejúcej ocele) AISA 304 (1.403) a sú používané profesionálnym terapeutom na uvoľnenie fasciálnych štruktúr. Mobilizujú fasciálne mäkké tkanivá.SS je najvhodnejší materiál pre nástroje IASTM, pretože rezonuje. Informácie poskytované tkanivom o rozrušených štruktúrach môže terapeut cítiť prostredníctvom nástroja. Terapeut skenuje stav tkaniva tak, že prejde po koži nástrojom. Týmto spôsobom cíti, kde sú prítomné blokády, ktoré je potrebné liečiť. Hladením pokožky nástrojmi môžete nielen odhaliť povrchové adhézie, ale aj nepravidelnosti, ktoré sa nachádzajú hlboko pod kožou. Tento pocit možno porovnať s hladením piesku. IASTM terapia stimuluje flexibilnú, dobre udržiavanú a zdravú fasciálnu sieť. Zlepšuje perfúziu tkaniva. Zlepšuje rozsah pohybu, mobilizáciu mäkkého tkaniva. Uvoľňuje adhézie v spojivovom tkanive a pomáha pri liečbe spúšťacích bodov.
  • Liečebné masáže – je menej invazívna technika, ktorá sa využíva na uvoľnenie svalov. Technika masáže je zameraná na veľmi stuhnuté a preťažené svalstvo. Masáž je vhodná na chronicky stuhnuté oblasti. Masáž sa môže robiť celotelová alebo jednotlivé problémové partie. Určená je aj pre chronické bolesti svalov, bolesti bedier, obmedzenej hybnosti, regenerácie po úraze, odstránenie spaziem – hamstringy, nohy, stehná, krčná chrbtica a i.
  • DNS (dynamická neuromuskulárna stabilizácia) – táto technika sa využíva pri nastavaní pacienta fyzioterapeutom do ideálnej centrovanej polohy v jednotlivých kĺboch a v tej následne cvičí a stabilizuje cielené segmenty. Pacient si tak zdokonalí dýchanie, odstráni chybné pohybové stereotypy aj počas bežných denných aktivitách (sedenie za počítačom, dlhé šoférovanie alebo vnímanie tela počas chôdze či behu).
  • Funkčný tréning – práca s pacientom je vykonávaná našim kondično-silovým trénerom, ktorý už dosiahol plnú funkčnosť končatiny, na posilnení svalov pomocou najnovších cvičebných metód. Pred tréningovým procesom je pacientovi vykonaná FMS diagnostika, ktorá trénerovi ešte viac odhalí pohybové slabiny pacienta. Tréner tak vie lepšie nastaviť cvičebný plán.
  • SM Systém Skoliózy – podľa názoru MUDr. Smíška je skolióza chrbtice sekundárny prejav, príčina nie je v chrbtici samotnej. Primárne ochorenie je v oblasti riadenia a stabilizácie pohybu, ktorú liečime aktiváciou svalových stabilizačných špirál. Kľúčové miesto pre aktiváciu je rameno a lopatka. Je narušená súhra ramena, lopatky, hrudníka a chrbtice. Chybný pohyb má na chrbticu a hrudník nesprávny formovaný vplyv, skolióza je porucha funkcie lopatky, ktorá vytvára hrudnú krivku a porucha trakčnej sily, ktorá vytvára bedrovú krivku.Stabilizačné špirály vyťahujú chrbát nahor a dochádza k jeho trakcii. Vďaka cvičeniu SM systém dochádza k centralizácii chrbitce a vyrovnávaniu skoliózového držania tela. Viditeľné výsledky, pri pravidelnom cvičení sa dostavia po pár mesiacoch. SM Systém cvičíme individuálne aj skupinovo.
  • Zdravý chrbát – cvičenie Zdravý chrbát predstavuje systém špeciálnych cvikov, ktoré posilnia, uvoľnia a pomôžu udržať chrbát zdravý. Pravidelným cvičením sa obnoví pohyblivosť chrbtice a vylepší sa držanie tela. Cvičenie je zameraná najmä na: Držanie tela, Hlboký stabilizačný systém chrbtice (HSSCH), Svalová nerovnováha, Posturálne poruchy, Vertebrogénne poruchy, Hyperlórdoza, Hyperkyfóza, Skolióza, Vysunutá platnička (hernia disku), Uvoľňovacie cvičenia, Vyrovnávacie cvičenia, Naťahovacie cvičenia, Posilňovacie cvičenia. Zdravý chrbát cvičíme individuálne aj skupinovo.
  • Kinezio taping – tejpovanie je terapeutická metóda, ktorá využíva účinky hypoalergénnej elastickej pásky. Pásku je možné nosiť po dobu 3-5 dní. Účinok závisí od spôsobu aplikácie. Používa sa k predĺženiu účinku terapie, k zlepšeniu krvného a lymfatického obehu a tým k podpore hojenia, k normalizácii svalového napätia, ako stabilizačná pomôcka, u tehotných žien – brušná diastáza, u detí – chybné držanie tela, ploché nohy a i.
  • Diagnostika a terapia chodidla – diagnostika sa vykonáva pomocou špeciálneho prístroja Podoskopu a zaznamenáva sa do počítača pre účely následnej kontroly. Pri potrebnej korekcii chodidla je pacientovi zostavený program pozostávajúci z cvičenia a z výroby ortopedickej vložky na mieru. Tieto vložky sú tepelne upravené a individuálne zhotovené. Zabezpečujú správne postavenie chodidla, podstatne znižujú riziko úrazu v oblasti chodidla, členku a kolena, pôsobia preventívne pred poškodením chrbtice nesprávnou chôdzou, slúžia preto nielen terapeuticky ale aj preventívne. Typ vložky sa vyberá podľa potrieb a nárokov na chodidlo a pohybový aparát.
  • Jóga – je vhodná pre každého. Cvičenie jógy šetrí kĺby a zlepšuje ich ohybnosť. Spevňuje svalstvo,uľavuje od bolesti chrbta a šije,uvoľňuje stres, aktivuje činnosť vnútorných orgánov.