Liečba

Prinášame Vám konzervatívnu liečbu najmodernejšou fyzikálnou terapiou - prístroj BTL SUPER INDUCTIVE SYSTEM. Tento inovatívny prístroj vlastní iba 5 kliník na Slovensku.

Fyzikálna terapia – BTL super inductive system

Princíp vykonového indukčného systému spočíva v intenzívnom elektromagnetickom poli, ktoré má pozitívne liečebné účinky na ľudské tkanivo. Táto technológia, ktorá využíva elektromagnetickú indukciu vysokej intenzity tak prostredníctvom vysokej frekvencie a intenzity dosiahneme úľavu od bolesti, uvoľnenie kĺbových blokád, podporenie procesu hojenia zlomenín, relaxáciu svalového a nervového tkaniva alebo vyvolanie svalovej kontrakcie.

Najčastejšie indikácie: syndróm karpálneho tunela, vysunutá medzistavcová platnička, zlomeniny kostí, mobilizácie kĺbov, ostroha na päte, redukcia spasticity, bolesti krížov.

Prístroj má preukázateľné účinky

Medzi hlavné účinky patrí predovšetkým úľava od bolesti, podpora hojenia zlomením, svalová relaxácia, svalová stimulácia a mobilizácia kĺbov. Pomocou vysokofrekvenčných stimulácií môžeme eliminovať zvýšene svalové napätie.

Vo vedeckej štúdii až 87% účastníkov potvrdilo zmiernenie bolesti po niekoľkých aplikáciach týmto prístrojom.

Rameno stroja je voľne nastaviteľné v troch kĺboch, preto je možné ho využiť na takmer každej partii ľudského tela.

Možností je naozaj veľmi veľa. O čo nám vlastne ide? Fyzikálna terapia je výborny doplnkový prostriedok na odstránenie samotnej bolesti alebo príčiny bolesti. Ak to obohatíme s prácou fyzioterapeuta alebo silovo-kondičného trénera, pracujeme na tom, aby sa bolesti opäť nevrátili.

Lokálna kryoterapia

Ďalšou liečebnou metódou je lokálna kryoterapia (kryofén). Je to ideálna voľba na poranené koleno, zápästie, rameno, členok alebo lakeť. Aplikovaná teplota -130° ma pozitívny účinok či už sa jedná o podvrtnutia, pomliaždeniny alebo narazenia. Jej účinnosť je vynikajúca, má okamžitý analgetický efekt, tlmí bolesť a chlad priaznivo pôsobí na podstatne rýchlejšiu regeneráciu poškodených tkanív.

• Aplikácia veľmi nízkej teploty (-130°C)
  • Využíva sa na lokálne miesto po dobu 3 min.
  • Výrazne pôsobí proti zápalom
  • Znižuje opuchy po zranení, narazení alebo po operácií kĺbov
  • Vhodná aplikácia na bolesti členku, kolena a ramena
  • Okamžitý analgetický účinok
  • Znižuje starnutie pokožky

Rehabilitácia

Účinky vyššie spomenutých konzervatívnych terapií sa znásobujú v kombinácii s profesionálnou rehabilitáciou.

Po vykonaní presnej diagnostiky a presne stanovenému druhu liečby, je pacientovi nastavený šitý na mieru rehabilitačný plán, ktorý mu v krátkom čase pomôže odstrániť daný problém. Rehabilitácia je vedená našim skúseným realizačným tímom, ktorý je tvorený  fyzioterapeutmi alebo kineziológmi, ktorí sa individuálne a profesionálne venujú každému pacientovi. Využívajú sa pritom najmodernejšie a ojedinelé rehabilitačné metódy a fyzikálna terapia.

• Graston technika – jediná v Trnave a na Slovensku - je špeciálna a často využívaná technika z USA určená pre rýchle odstránenie zápalu v svaloch a šľachách, ktorá je vykonávaná myofasciálnymi nožmi na to určenými. Predstavuje modifikáciu tradičnej a praktickej mobilizácie mäkkých tkanív, ktorá využíva špeciálne navrhnuté myofasciálne tupé nože, aby kineziológovi umožnila zaviesť kontrolované množstvo mikrotraumy do oblasti nadmernej fibrózy jaziev(spazmy) a mäkkých tkanív. Pacient pocíti úľavu už po prvom sedení. Táto technika je vysoko vyhľadávaná športovcami, ktorí potrebujú trénovať bez bolesti, ale aj bežnými ľuďmi, ktorí sa potrebujú zbaviť dlhotrvajúcich bolestí chrbta alebo iných častí tela.
  • Liečebné masáže – je menej invazívna technika, ktorá sa využíva na uvoľnenie svalov. Technika masáže je zameraná na veľmi stuhnuté a preťažené svalstvo. Masáž je vhodná na chronicky stuhnuté oblasti. Masáž sa môže robiť celotelová alebo jednotlivé problémové partie. Určená je aj pre chronické bolesti svalov, bolesti bedier, obmedzenej hybnosti, regenerácie po úraze, odstránenie spaziem – hamstringy, nohy, stehná, krčná chrbtica a i.
  • DNS (dynamická neuromuskulárna stabilizácia) – táto technika sa využíva pri nastavaní pacienta fyzioterapeutom do ideálnej centrovanej polohy v jednotlivých kĺboch a v tej následne cvičí a stabilizuje cielené segmenty. Pacient si tak zdokonalí dýchanie, odstráni chybné pohybové stereotypy aj počas bežných denných aktivitách (sedenie za počítačom, dlhé šoférovanie alebo vnímanie tela počas chôdze či behu).
  • Funkčný tréning – práca s pacientom je vykonávaná našim kondično-silovým trénerom, ktorý už dosiahol plnú funkčnosť končatiny, na posilnení svalov pomocou najnovších cvičebných metód. Pred tréningovým procesom je pacientovi vykonaná FMS diagnostika, ktorá trénerovi ešte viac odhalí pohybové slabiny pacienta. Tréner tak vie lepšie nastaviť cvičebný plán.
  • SM Systém Skoliózy – podľa názoru MUDr. Smíška je skolióza chrbtice sekundárny prejav, príčina nie je v chrbtici samotnej. Primárne ochorenie je v oblasti riadenia a stabilizácie pohybu, ktorú liečime aktiváciou svalových stabilizačných špirál. Kľúčové miesto pre aktiváciu je rameno a lopatka. Je narušená súhra ramena, lopatky, hrudníka a chrbtice. Chybný pohyb má na chrbticu a hrudník nesprávny formovaný vplyv, skolióza je porucha funkcie lopatky, ktorá vytvára hrudnú krivku a porucha trakčnej sily, ktorá vytvára bedrovú krivku.Stabilizačné špirály vyťahujú chrbát nahor a dochádza k jeho trakcii. Vďaka cvičeniu SM systém dochádza k centralizácii chrbitce a vyrovnávaniu skoliózového držania tela. Viditeľné výsledky, pri pravidelnom cvičení sa dostavia po pár mesiacoch. SM Systém cvičíme individuálne aj skupinovo.
  • Zdravý chrbát – cvičenie Zdravý chrbát predstavuje systém špeciálnych cvikov, ktoré posilnia, uvoľnia a pomôžu udržať chrbát zdravý. Pravidelným cvičením sa obnoví pohyblivosť chrbtice a vylepší sa držanie tela. Cvičenie je zameraná najmä na: Držanie tela, Hlboký stabilizačný systém chrbtice (HSSCH), Svalová nerovnováha, Posturálne poruchy, Vertebrogénne poruchy, Hyperlórdoza, Hyperkyfóza, Skolióza, Vysunutá platnička (hernia disku), Uvoľňovacie cvičenia, Vyrovnávacie cvičenia, Naťahovacie cvičenia, Posilňovacie cvičenia. Zdravý chrbát cvičíme individuálne aj skupinovo.
  • Kinezio taping – tejpovanie je terapeutická metóda, ktorá využíva účinky hypoalergénnej elastickej pásky. Pásku je možné nosiť po dobu 3-5 dní. Účinok závisí od spôsobu aplikácie. Používa sa k predĺženiu účinku terapie, k zlepšeniu krvného a lymfatického obehu a tým k podpore hojenia, k normalizácii svalového napätia, ako stabilizačná pomôcka, u tehotných žien – brušná diastáza, u detí – chybné držanie tela, ploché nohy a i.
  • Diagnostika a terapia chodidla – diagnostika sa vykonáva pomocou špeciálneho prístroja Podoskopu a zaznamenáva sa do počítača pre účely následnej kontroly. Pri potrebnej korekcii chodidla je pacientovi zostavený program pozostávajúci z cvičenia a z výroby ortopedickej vložky na mieru. Tieto vložky sú tepelne upravené a individuálne zhotovené. Zabezpečujú správne postavenie chodidla, podstatne znižujú riziko úrazu v oblasti chodidla, členku a kolena, pôsobia preventívne pred poškodením chrbtice nesprávnou chôdzou, slúžia preto nielen terapeuticky ale aj preventívne. Typ vložky sa vyberá podľa potrieb a nárokov na chodidlo a pohybový aparát.
  • Jóga – je vhodná pre každého. Cvičenie jógy šetrí kĺby a zlepšuje ich ohybnosť. Spevňuje svalstvo,uľavuje od bolesti chrbta a šije,uvoľňuje stres, aktivuje činnosť vnútorných orgánov.